Thursday, March 31, 2011

Ganbatte ne!..;)

hari ni, buat pertama kalinya untuk tahun 2011 aku update blog..haha, malas + x kuasa + x de masa yg slalu mghalang aku nak tulis2 nieh.

" tulis2 blog tu untuk orng yg x der keje. untuk ko, yg bnyak keje rmah nie, siapkan!"

ayat popular yg mama selalu sebut bile aku ckp psl blog. oklah tu, at least aku x lah mnjd seorang manusia yg 24 jam seumur hidup x henti hadap lap top (ayat perli..hua..hua..hua)

rindu dgn blog...haa..lupe nk ckp, tahun ni aku SPM..suatu cabaran yg sgt besar.maybe x sebesar berperang di medan jihad tetapi belajar juga ibarat jihad ilmu. kena berjuang untuk menuntut ilmu ALLAH. kdg2 aku bile aku dpt ilmu sikit, ada perasaan poyo..cepat2 muhasabah...betulkan niat blek..menuntut ilmu bkn sbb nk dibanggakan tapi nak tahu sedalam mungkin ilmu dunia dan akhirat..insyaALLAH..

rasa diri ni hina dan x matang bile teng0k bebudak sekolah len yg lebih matured..yg nmpk lebih pandai..lebih memikirkan masa depan...berbanding aku? seorang budak yg suke main2, berangan dan x der cita2...

Belum baca buku untuk tahun ni...form4 punyer subjek pun x lagi..apa nak jadi..kdng2 aku peliklah...kenapa aku ni malas sgt..masa UPSR, PSRA, PMR dulu aku malas sgt nk bljar..sbb tu lah dpt result teruk...tapi still tak nak sedar...kena lah berubah..bg mama ngan abah kegembiraan!

slalu dgr lagu PERMATAKU dr mirwana...tapi, setakat dgr je buat ape, kenalah buktikan..baru jadi hikmah kembara..;)..sakinah, time untuk berubah..awak kena sedar..awak dah besar...cukup besar...kena hidup sendiri dan majukan diri sbgai seorang mujahidah yg sentiasa menjaga diri dan agama..sakinah, jgn pernah hmpakn hrpn mama dan abah..jd seperti abng2 awak yg berjya tu...suatu saat, awak juga boleh jadi seperti mereka...tinggikan akhlak, tinggikan maruah dan ilmu..

sakinah, diciptakan wanita bkn sia-sia tetapi ada mknanya..jgn berangan, jaga amanah yg mama dan abah berikan..pelihara baek2 diri awak sbgai seorang mawar...bkn skdr mawar biasa tapi berduri...jaga pndgn, jgn pndg seseorang yg bkn hak kita...jgn mudah jatuh dan mudah cair...apalagi memberikan hati kau pada yg tak berhak..percayalah, awak akan temui cinta hakiki iaitu cinta milik ALLAH..setelah itu cinta lain akan kau miliki..insyaALLAH ;)

terlalu jauh untuk diri sendiri fikirkan soal yg x patut...untuk sementara waktu, set dlm hati aku x akan pernah suka lelaki...fokus belajar..berkorban untuk jd anak yg solehah...buang hal x berkenaan jauh2 dr hati...letak cinta ALLAH..tampal, stepler..gam..selotep...paku kuat2 dlm hati ;)

belajar sana....cepat!! Hayya Bil Jihad! Nahnu? Ansarullah! ;) Jika kamu inginkan sesuatu yg terbaik hendaklah kamu bertaqwa....ALLAH akan berikan yg paling baik juga akhirnya..

1 comment:

Seha Badri said...

Indahnya mawar kerana durinya,indahnya wanita,kerana malu menebal dalam diri,
Kuatkan hatimu bila diuji,diuji dengan ayat manis serta janji dari lelaki ajnabi,
Berbekalkan ilmumu serta kefahamanmu,tegas dan teguhlah berdiri,
Supaya kamu tidak dibuat sesuka hati,disentuh dan ditinggal pergi,
Kamu ada maruah diri,buktikan,kamu wanita yang sejati,
Tidak mudah dibeli,diayat dan cair kerana ayat lelaki tidak berbudi,
Hunuslah durimu,yakinlah dengan pendirianmu,jauhi zina,termasuk zina hati,
Jadilah kamu seindah mawar berduri...

wardatulshawqah.blogspot.com