Monday, May 13, 2013

Oh Kakiku!

Bismillahirrahmannirrahim.

Beberapa minggu yang lepas aku telah mengalami satu ujian yang sangat menduga jiwa.
Tipu kalau aku kata aku sangat bahagia saat itu, tapi itu peringatan Allah barangkali :)

Malam tu, aku memang tak dak mood. Esoknya pula hari Isnin. Jadi, malam tu dengan tensyennya aku pun menggosok baju dengan muka yang tak berapa bahagia. Hahaha.

Lepas settle gosok baju, aku pun letaklah seterika tu kat tempat asal ia. Tiba-tiba, aku dengar bunyi sesuatu.
Aku pandang balik kat tempat seterika tu dan alih-alih dalam sekelip mata aku nampak seterika tu jatuh. Mungkin aku letak tak berapa kena dengan tempatnya.

Mula-mula aku pandang je seterika tu mungkin berasa kagum sebab tak pernah terjadi sebelum ni. Tapi, lepas tu baru aku sedar, kaki aku yang berada kat bawah seterika tu. Allah...T_T

Lepas kejadian tu, aku dihujani macam2 soalan, lebih kurang mcm ni,

" Kau gosok baju guna tangan ke kaki?"
" Pelik. Orang selalu kaki melecur kena ekzos motor."
" Hebat seterika kau, boleh terbang." 
" Kau sapu dengan ubat gamat, ubat gamat elok tau. Kalau kau tak ada, aku ada. Nak?

-___-

Sejak kejadian tu, aku rasa fobia bila gosok baju. Nak pandang tempat lain sekejap pun rasa takut. Tangan jangan cerita, tetiba menggeletar umpama parkinson. Ececeh. Terlebih hiperbola pulak.Eheh.
p/s: Allah sayang tu, sebab tu Dia uji kita. ^^,





No comments: