Friday, October 12, 2012

Alahai, My Adek!

suatu hari sedang aku duduk menonton drama di tv3,

Iman tiba-tiba datang,

" Alaa...apalagi budak ni..?"

macam biasa, sebagai seorang calon hakak yg baik, aku pun senyum je la.

" kakak yah, tengok ni." kata Iman sambil tunjuk kat aku sesuatu.

Aku pun pandanglah dngan penuh perasaan pelik. " Apa yang dia nak tunjuk sebenarnye ni?"

TING!

" Kakak yah, tengok ni...gigi Iman tercabut.'

" Tengok2.." kata aku sedikit teruja. " Iman, tapi kenapa ada lubang2 dengan warna hitam?"

' Hii...Iman kan malas gosok gigi,' katanya dengan penuh yakin.

Erk... =='

" Macam mana boleh tercabut pulak? Sapa yg cabutkan?"

" Erm..tadi kat sekolah cikgu Senah yang cabutkan. Kata cikgu gigi Iman nak tumbuh baru."

" OOO...ye ke? Em..Iman pergilah tanam gigi tu kat dlm tanah pasu bunga mama tu."

" Haa? Macam mana tu?"

Adoi...macam mana nak terangkan nieh?

" Haa...Iman tolak je Iman punye gigi ni dalam tanah tu. Lepas tu biarkan je lah. Nanti gigi tu reput sendiri."

Faham ke tidak budak kecik ni apa yang aku cakap...?

Harap fahamlah =3 toing! toing!

" Ooo...nanti dia jadi bunga gigi, ye?"

Erk! =='

Sekali lagi.

Haa? Bunga gigi? Macam mana dia boleh terfikir gigi tu akan berbunga? Iman..Iman...

 Haha....time tu apa yang boleh aku fikir cuma nak gelak je.

Akhirnya, Iman pun tanam gigi tu.

Lepas Iman tanam, aku pun tanya.." Iman, giginya dah jadi bunga ke?" Tak...jawab dia. Lalu, mataku pun tersenyum!

p/s: Budak kecil memang hatinya jujur =3 hargailah adik anda...ada sebab kenapa ALLAH hantar dia untuk kita. seriyes!