Tuesday, December 11, 2012

Selamat Hari Keveteranan ^^,

bismillahirrahmannirrahim =)

alhamdulillah, hari ni ALLAH masih lagi bagi aku, kau, dia dan kita semua nafas untuk hidup dan muhasabah diri lagi ^^,

tahu tak, hari ni mungkin bukan hari yang spesial untuk korang semua, tapi sangat spesial untuk aku..
hari ni spesial bukan sbb aku dapat makan cendol mamak kat PJ, bukan jugak dapat tengok wayang dengan mak su..dan bukan jugak dapat ketuk kepala iman sebab sepahkan rumah..

ney! ney! ney!

sebabnya, hari ni adalah hari di mana mama telah lahirkan aku di PUSRAWI, SG.BULOH pada 11 Dis.. 18 tahun yang lepas..
alhamdulillah...
atas segala nikmat ALLAH terutama nikmat iman dan islam =)

ya ALLAH...iya harap iya mampu jadi seorang hamba dan muslimat yang baik selama mana iya hidup 18 tahun ni...dan akan datang..
ini juga menunjukkan tarikh kematian iya sudah semakin hampir..bak kata cikgu padil
" kamu ambil pengukur dan kemudian setiap hari jadi kamu, kamu pangkah umur kamu, dan kamu tengok berapa banyak lagi baki nombor yang tinggal. Bayangkan itulah masa kamu yang tinggal "
(fuh! ayat dia!)


terima kasih, cikgu sebab selalu ingatkan kami...almaklumlah kami ni selalu putus fius sikit...ekekeke..

dan..

disebabkan dalam keluarga terikh lahir aku paling last, jadi aku berharap satu famili boleh sambut apatah lagi masa tu Selangor turut bercuti ( Sultan Selangor bagi cuti) dan memang bulan 12 pun musim cuti sekolah..

tapi...amat sedih

bila mana hari yang spesial bagi aku...mereka yang spesial tiada di sisi =(

                                                     ( atuk, tak ape..nasib kita sama )

abang muaz dengan abag izzat sambut hari lahir sorang2 kat U sebab mereka berjauhan dari rumah,
tapi aku sambut hari jadi sorang2 sebab keluarga yang jauh dari rumah...huahuahua...

nasib baik ada abang enol...hihihi...dialah yg jadi raja buli aku kat rumah ni...kehkehkeh XD

mama dengan abah yg pi honeymoon tu (pewiiiit..!) semoga dapat pulang ke rumah dengan selamat...=)
abang muaz, iya nak hadiah dr N9, abg izzat pulak, iya nak 100 cucuk satah dari GanuKite..haha
adik2 yang sedang bersuka ria, mandi manda sambil ambil gambar buat peacelah sangat...(kakak yah tak jeles tau tak!) cepatlah balik..rumah sunyi tak dengar suara korang nangis, kena buli, rebut remote tv,,,

                             (faiz memang suka buat muka blurr, iman ni kat luar x feminin ini..hahaha)

huahuahua...janganlah nak buat drama kat sini...shuh~ shuh~ jauh kau air mata...XD

ok, dah kering idea...azan zuhur pun dah berkumandang..time to go =) sehingga bertemu lagi, maassalamah..^^,




2 comments:

Hanamiko Sakura said...

hehehe.. :)

tak paham la apa cikgu padil cakap tu

Seha Badri said...

hihihi =)

urm...masa tulis tu pun, aku pun rasa mmng sukar nk difahami mksudnye..
but, tunggu aku ada depan mata kau yeh..? nanti aku terangkan ok!