Saturday, April 6, 2013

Nepal pun boleh..

Bismillahirrahmannirrahim..

Hari Khamis lepas, mama dengan abah pi Terengganu. Ambil abang izzat balik sini. Cuti sem ntah yang ke berapa ntah. Bukan tak tanya, tapi lupa. Jangan cakap aku dah nyanyuk. Sekeh karang!

Jadi, bila dah ada abang Izzat kat rumah..so, rumah pun jadilah ceria sikit. Sesuailah dengan sifat spongebob dia tu.
Ada je perkara yang dia jadikan bahan gurau. Abang izzat pernah cakap yang dia nak jadi guru. Aku rasa mcam tak sesuai je. Dia tu dah lah pendiam dan pemalu. Nanti tak pasal2 dalam kelas anak murid yang jadi cikgu.
Satu sikap abang Izzat yang agak aneh sekarang, dia suka bagi nasihat...kadang2 benda remeh punada je kata2 hikmah dia bagi. Aku suka je sebab kata2 hikmah dia sangat unik.

" Ish..berharga betul jam aku." Kata Thiah puji jam sendiri. Sapa lagi kan nak puji.

" Jam tak berharga, masa yang berharga." Tiba2 abang Izzat menyampuk.

" Eh? Jamlah penting, tak ada jam, masa pun x tau." Balas adik aku. Tak nak kalah.

Aku dah mula pasang telinga. Best ni. Haha XD.

" Salah tu." kata abang izzat. " Tak ada masa, jam pun tak wujud," sambung abang Izzat penuh yakin.

Aku tengok muka Thiah. *Speechless* Haha. Lawak muka dia masa tu. Lol.

Tapi, abang izzat ni pun sifatnya susah nak dijangka. Satu hari, dia pi dapur.
Tiba-tiba abah tegur dia. " Eh! Izzat.Kau pakai baju terbalik tu." Then, mama pun balas.
" Dia saje terbalikkan baju dia sebab ada perkataan Nepal."

Ketawa pecah. Abang izzat memang putih wajahnya, tapi berbekal kan rambutnya yang ikal tu, sekali pandang macam Bangla. Nepal pun boleh.

Lepas tu, aku borak2 dengan Thiah.
" Yah, muka junior aku tu comel tau." Aku pun angguk. Dan seperti kebiasaanya, abang aku mesti menyampuk.

" Abang kau lagi comel." Wekk..muntah warna-warni. Then, aku balas. " Memang lah comel. Sebab tu ada perkataan Nepal kat baju kau."

Dia ketawa. " Tu la pasal. Nanti Izzat nak pi kedai design baju, nak suruh dia tambah perkataan "Yah" atas perkataan Nepal tu."

=='

Ketawa pecah.

Terkono eden!

No comments: