Wednesday, March 13, 2013

Bik Noni

Bismillahirrahmannirrahim...

Haha...agak kelakar bila tiba-tiba aku post pasal bik noni. Aku pun tak tau pasai pa..aku rasa bila adik beradik aku baca pun diaorang mesti perli aku kaw-kaw punye..

oh..jangan salah faham ye..bik tu perkataan asalnya bibik..membawa maksud mak cik dalam bhs jawa..
bkn maid tau...kena sumpah jadi anak buah derhaka aku nanti..T_T

ok..jadi Kamus Terjemah sekejap..

Oh yea....bik noni ni adik mama aku, anak keempat dari 10 ke 11 orang adik beradik..samalah dengan aku..unik ni bik noni ni sebab beliau masih belum temu jodoh..

sape2 yang berminat boleh lah email aku yeh? haha...x lawak pun xD
aku dulu tak lah rapat sangat dengan bik noni sebab dulu bik noni duduk jauh, tapi sekarang ni bik noni dah bermastautin depan rumah aku je..

setiap hari aku datang rumah bik noni..dan benda paling wajib aku buat ialah..
" bik noni masak apa hari ni?"
" tak masak. makanlah tudung saji tu"

       =='

setiap pagi, lepas bangun tido, aku akan kemas halaman rumah..bik noni pulak mesti ada tengah sidai baju..
aku pun panggillah..
" BIG..!!" saje ku tukar BIK kepada BIG..dan sengaja aku tekankan kalimah big di situ..sesuailah dengan saiz..
hm...hm...sakit pulak tekak ni tetiba..
bik noni senyum dan sahut..
" ye POI..!
oh ya...nickname aku kat rumah yah...so, dia tmbah yah poyah..lepas tu dia kata nama POI lagi sedap..oklah tu, bertambah lagi senarai nama gelaran aku..aku bahagia je..






banyak cantik muka dia..nasib baik mak cik aku.. =..=

sifat kitaorang ni kadang2 ok, tapi kadang2 tak..
memang fitrah kitaorang bila jumpe je mesti debat..
tak kisahlah pasal pa...
bik noni dengan teori Motivasi Herzberg..aku pulak si autokratik..masing2 tunjuk bijak..
walhal bkn bidang kami..
tapi last2 aku dengan bangganya menang sebab dia debat kat rumah aku..so, kabel banyak lah berpihak pada aku....

" Tak boleh macam tu..bukan salah Johan..Si Hawa tu yang gatal2 baik sangat dengan Johan. Cuba kalau dia jaga sikit pergaulan dia.."

" Eh..Johan tu pun samalah..dah tahu Hawa tu isteri orang..tak yah lah kacau."

" Alaa...nama pun laki, dapat peluang mestilah nak.."

Disebabkan bik noni masih single and avalaible, kitaorang adik beradik selalu uji kesabaran dia..kalau boleh semua pak incik kat kwsn perumahan tu aku jodohkan dengan dia..

termasuk pak cik sebelah rumah yang dah anak 7 tu...haha..nanti bik noni mulalah muka merah..tapi paling kitaorang suka kaitkan ialah pak cik bujang anak cik Limah..

Bik noni panggil pak cik tu Taliban..sebab pak cik tu ada jambang dan agak pendiam..rajin ke masjid serta sangat misteri..
Setiap kali pak cik tu lalu, kitaorang mesti sebut2 nama bik noni depan dia...

Bik Noni pulak dah nyorok dalam rumah...tak sanggup digosipkan dengan insan sebegitu rupa..kata mama, dulu pak cik tu hensem...bik noni pun kata macam tu gak..

lepas tu mama dengan bik noni gelak2...dan borak dalam bahasa jawa...aku pun dah mula suspicious...
rupe2nye setelah dikaji, pak cik tu pernah minat bik noni dulu...

" patutlah pak cik tu macam tak terurus, rupenya bik noni tolak cinta dia."
" Eh! Banyak lah kau! Tak de maknanya aku nak kahwin dengan dia"
" Betul la...apa kata bik noni terima je lamaran dia, gerenti dia hensem balik...hahahaha XD"

p/s: Bik noni sedang belajar berkawan dengan lappy, harap2 aku rajin sikitlah tolong beliau..hmm :)




No comments: